Typy pozycjonowania

Na seo4.net dowiesz się, kto oferuje pozycjonowanie stron Kraków

Funkcjonują trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Kobiet lub Święto Pracy. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie należy zainicjować je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową albo zmienioną treść strony internetowej.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Dalszy rodzaj pozycjonowania to dobre i przetestowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to także znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest też to, że coraz powszechniejszy jest trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Eldom G50 5 czarna,
– smartfon Samsung Galaxy S8 czerwony,
– buty puma Turin II białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę artykułów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się z reguły:
– miasto (przykładowo “masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Bałuty”)
– kraj (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w działaniach dla podmiotów lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do odbiorców rezydujących w tym samym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy firma ma niewielki budżet reklamowy i nie może rywalizować na frazy bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]