Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Złóż wizytę w agencji SEO Kraków - tu skorzystasz z usług fachowców

Przedsiębiorstwa i administratorzy sklepów internetowych, którzy pragną, żeby dotrzeć do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie działań na własną rękę. Nie mając wiedzy w zakresie SEO i nie obserwując każdego dnia wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać trafnie i – najważniejsze – efektywnie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, jednakże nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przewidziane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz speców od SEO w pracują tam także eksperci od projektowania graficznego, kampanii Google Ads, programowania czy kreatywnego pisania służący merytorycznym wsparciem w tych sferach.

Firma SEO – transparentność jej prac to podstawa

Agencji SEO w naszym kraju jest bez liku. Co wziąć pod uwagę podczas wyboru podmiotu, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy wybrać markę, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a także tych marketingowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od około dziesięciu lat, można mieć pewność, iż posiada ona spore doświadczenie i może bez trudu pochwalić się ciekawym portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach publikują zakładkę z historią tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, jak również to jakie kwestie udało jej się rozwiązać i z jakimi branżami pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: informuje o planach prac na zbliżające się miesiące, ale także przekazuje sprawozdanie z wykonanych działań i ich rezultaty.

Drugi niebagatelny aspekt to spersonalizowana oferta i dobranie strategii działań do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w przeciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by poprosić o dodatkowe informacje o firmie, potrzebne do utworzenia dla niej wszechstronnej oferty. Chodzi o dane, których nie można odnaleźć tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych do chwili obecnej pracach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta usługach czy produktach, które zamierza wypromować.

Rozliczenie za wyniki – czy to dobry system rozliczenia z firmą SEO?

Z nieufnością powinno się potraktować firmy SEO, które oferują rodzaj współpracy z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim modelu klient rozlicza się z firmą SEO dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 albo pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu często napotykany sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z wysokim zagrożeniem – można bowiem uzyskać szybkie rezultaty przy pomocy łamania standardów określonych przez Google. Systematycznie uaktualniany algorytm również nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o opłatę za usługi agencji SEO, to z rzadka jest ona stała – zwykle w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu niezbędne są większe nakłady finansowe, żeby przeprowadzić dokładny audyt SEO, a później zrealizować wszystkie wynikłe z niego prace. W późniejszym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie niższe.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]