Jeszcze nigdy nie widziałeś tak dobrej oferty private blog network!
By konsument odnalazł twój biznes powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale też zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy regularnie dodawane są do niej kolejne rzetelne i użyteczne dla klienta informacje. Lecz nie wolno również lekceważyć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
PBN i ich zalety oraz minusy
PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a potem administrowane przez jeden podmiot (na ogół przez większą agencję marketingową albo firmę SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam treści. Prywatne sieci serwisów są zwykle wykorzystywane jako jeden z komponentów szerszej strategii marketingowej, co warto silnie podkreślić, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają pozyskanie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a później trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na zachowanie ich na dobrym poziomie.
Jak zastosować PBN? Rekomendujemy artykuły z canonicalem i wizytówki NAP
Prywatne sieci blogów rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie przedstawione są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej telefon czy adres e-mail, adres stacjonarny oraz nazwa. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym rejestrze firm bądź artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.
Następna efektywna metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z podaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej wartość pierwotnego artykułu, bowiem napotykanie linków do niego na rozmaitych blogach zewnętrznych rozumieją jako dowód, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, przydatne teksy. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL, gdzie liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych w szczególności z prawem, bieżącymi informacjami zdrowiem oraz doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO