Czym są filtry i bany Google?
Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do opracowanych przez firmę reguł pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne przez sam algorytm. Przyczyną ich nałożenia jest stosowanie w pozycjonowaniu niedozwolonych metod.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w wyraźny sposób łamią wytyczne Google mogą zostać nawet całkowicie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są z reguły na okres miesiąca, a filtry algorytmiczne do chwili, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas osiągane pozycje.