Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Pomimo zabiegów, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Wszystkie te objawy wskazują na obciążenie domeny filtrem Google.
Jak działa filtr Google
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały powyższy proces wymaga profesjonalnego podejścia, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić wiele wejść, co może poważnie uszczuplić finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem fachowcom.