Budowanie rozpoznawalnej strony www wymaga jej sprawnego rozmieszczania w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się wysoko w wynikach. Niekiedy jednak nasze zabiegi wywołują pogwałcenie norm uczciwej konkurencji i na stronę mogą zostać zastosowane przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, co zrobić, kiedy zajdą tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – dlaczego są tak groźne?
Ban od Google oznacza najgroźniejszy wymiar sankcji, jaki może spotkać portal w sieci. Oznacza on zupełne wykasowanie jej z wyników przeglądarki Google, co w gruncie rzeczy istotnie komplikuje funkcjonowanie interesu. Po usunięciu portalu odsetek naszych gości dramatycznie zmaleje, gdyż 90% użytkowników stosuje tylko Google. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą witrynę w rezultatach przeglądania, co również niekorzystnie wpływa na klikalność witryny. Istnieją ustawiane bezpośrednio przez załogę Google filtry ręczne oraz generowane mechanicznie przez specjalne programy filtry algorytmiczne.
Czy można zlikwidować bany i filtry Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są np. za używanie przesadnej ilości odsyłaczy przekierowujących na naszą witrynę www lub generowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej pierwszej pozycji. Aby usunąć ban od Google musimy najpierw zweryfikować jego powód. Warto zatrudnić do tego profesjonalną agencję SEO, która kompleksowo upora się z kłopotem. Procedura może niestety ciągnąć się do pół roku, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.